Het B2Build Mediaplatform gelooft sterk in de meerwaarde en de verantwoordelijkheid van het bouwteam om een innovatieve omschakeling in het bewustzijn van de bouwsector teweeg te brengen. Het B2Build Mediaplatform verzamelt dan ook vijf co-brandingplatformen: Brain Buildings – Slimme gebouwen voor slimme gebruikers, De Derde Long – Duurzaam woon- en werkcomfort, De Vijfde Gevel – Haal méér uit uw dak, De Bouwschil – Performante Gevels, Digitaal Bouwteam – Ontwerpen, bouwen, beheren met BIM en De Zevende Gevel - Natuurinclusieve buitenomgeving

B2Build Mediaplatformen overzicht

Werking

Ieder platform houdt de vinger aan de pols met actuele content, een breed (academisch) kennisnetwerk en een doelpubliek dat bestaat uit bouwpromotoren, architecten, investeerders, studiebureaus, beheerders en gebruikers van gebouwen. Aan de hand van inspiratiesessies en originele casestudies delen we kennis, nieuwe inzichten en oplossingen die hun economische meerwaarde reeds bewezen hebben – of toch op het punst staan dit te doen –  in talrijke projecten. Niet in het minst dankzij een sterk partnernetwerk waar vooraanstaande A-merken deel van uitmaken.

Visie

Slim & Duurzaam ontwerpen

'Slim & Duurzaam ontwerpen’ is een visie om gebouwen zo efficiënt en intelligent mogelijk te ontwerpen en benutten in functie van toekomstgerichte duurzaamheid. Het doel van deze visie is om dmv partnerships en een extensief kennisnetwerk een evenwichtige en holistische benadering van het ontwerpen van (deelaspecten van) gebouwen en hun prestaties aan de markt kenbaar te maken. Deze kennis centraliseren we onder het bouwcommunicatieplatform ‘B2Build’. Het bouwcommunicatieplatform B2BUILD bestaat uit een verzameling aanvullende kennis- en communicatieprojecten in de bouwsector.

Kennisdeling, Communicatie & Netwerking

Aan de hand van workshops, inspiratiesessies, projecten en visies van experten wordt op een neutrale manier kennis gedeeld.

Voordelen

Voordelen commerciële partners:

  1. Contact met het bouwteam in zijn meest brede invulling
  2. Kennisdeling tussen niet-concurrentiële partners
  3. Sectorieel netwerken & marketing insights
  4. Toegang tot up-to-date database rond bouwgerelateerde doelgroep
  5. Contacten met sectorgebonden wetenschappers en kenniswerkers

Voordelen kennis- en wetenschappelijke partners:

  1. Gratis forum afgestemd op het onderzoeksgebied
  2. Theorie wordt getoetst aan de praktijk in een sector- en casegebonden omgeving

Voordelen bouw gerelateerde doelgroep:

  1. Gratis lidmaatschap dankzij de commerciële partners
  2. Inspiratiesessies en workshops op basis van holistische kennisdeling
  3. Een faciliterend, uniek en relevant ‘one-stop-information-shop’ principe binnen een professioneel en gevarieerd netwerk
  4. Gratis downloadcenter met presentaties en cases rond bouwgerelateerde producten en oplossingen

Doelgroep

  • Bouwheer
  • Projectontwikkelaar
  • Architect/bureau
  • Studiebureau Stabiliteit
  • Studiebureau Techniek
  • Aannemer ruwbouw
  • Aannemer afwerking
  • Aannemer technieken
  • Interieurarchitect/bureau
  • Overheid
  • Bedrijven
  • EPB-Verslaggevers
  • Pers

Co-branding: één plus één is drie!

Marketinguitgaven blijven stijgen en het effect wordt beperkter. De doelgroep herkent zich vaak niet meer in de traditionele communicatiestromen en gaat op zoek naar totaal oplossingen, eerder dan naar producten. Met co-branding trachten we vanuit een gedeelde aanpak meer resultaat te genereren met minder middelen. Daarom gelooft B2Build sterk in de kracht van co-branding. Co-branding is een unieke combinatie van verschillende producten of diensten aangereikt door verschillende merken en geformuleerd als totaaloplossing voor de klant.

Waarom kiezen voor co-branding?

Co-branding levert meer waarde op dan de inspanningen van elk merk afzonderlijk.

  • Mono-brand vs. Multi-brand
    De klant denkt niet langer aan één merk, maar zoekt een oplossing. Deze oplossing kan bestaan uit meerdere producten die samen een systeem vormen.
  • Inleven in de behoefte van de klant
    Totaaloplossing = toegevoegde waarde = minder zorgen.
  • Synergie met andere A-merken
    Samen de expertise bundelen om een nog hogere kwaliteit te garanderen.
  • Budgettair aantrekkelijk
    Gedeelde kost = aantrekkelijk voordeel
    Laag budget in vergelijking met traditionele contentmarketing.

U heeft een vraag voor B2Build Mediaplatform of heeft u interesse in een partnership?